02 2017 Cze
Standard Post With an Image

Jak prawidłowo dbać o właściwą postawę dziecka? Przeczytaj.

  1. Zachęcaj swoje dziecko do aktywności fizycznej

Istotne są wszelkie zabawy wymagające biegania, skakania, jazda na rowerze, rolkach, pływanie, taniec itp. Dziecko powinno bawić się ruchem, czerpać z tego radość. Dzieci powinny uczestniczyć w zajęciach wychowania fizycznego, w których zwraca się uwagę na przywrócenie prawidłowego napięcia mięśni stabilizujących kręgosłup, na ćwiczenia oddechowe i równoważne.

  1. Zwróć uwagę na prawidłową postawę dziecka podczas pracy przy biurku i nie tylko

Długi czas spędzany w pozycji siedzącej w szkole, poza szkołą, w domu, rozrywka przed komputerem i telewizorem sprawia, że kręgosłup dziecka, jest narażony na przeciążenia. Dlatego zwróćmy uwagę by zapewnić dziecku maksymalny komfort. Stanowisko pracy czy nauki dla dziecka powinno być dostosowane do jego wzrostu. Stopy dziecka powinny znajdować się na podłodze lub podnóżku. Plecy powinny opierać o oparcie, (ale nie „leżeć” na krześle). Łokcie i przedramiona dobrze, aby były podparte o blat stołu lub o podłokietniki krzesła. Ważne jest też dobre oświetlenie pomieszczenia (światło w pokoju i celowe dla praworęcznych dzieci – z lewej strony). Dla wzroku ważna jest odpowiednia odległość oczu od punktu obserwowanego. Jeśli dziecko siedzi przy komputerze, monitor musi być ustawiony na wprost jego twarzy. Zadbajmy też o przerwy w czasie nauki – dla młodego organizmu długie pozostawanie w pozycji siedzącej jest szczególnie obciążające.

  1. Obserwuj nawyki swojego dziecka

Co gdy niedbałe przyzwyczajenia dziecka przerodziły się już w nawyk?  Gdy dziecko zawsze niedbale siedzi, nie pamięta, nie koryguje, a nawet nie potrafi skorygować postawy ciała? Należy likwidować złe nawyki u dziecka: siedzenie na zgiętej nodze, noga założona na nogę, pochylanie się mocno nad książką, przysuwanie twarzy przed sam ekran komputera, noszenia plecaka często na jednym ramieniu, garbienie się podczas siedzenia, zbyt mocno ściągnięte ramiona do przodu itp.

  1. Właściwy ubiór dziecka

Zbyt ciasne ubranie oraz źle wyprofilowane lub za małe buty ograniczają swobodę ruchów i sprzyjają powstawaniu wad postawy. Dobre buty powinny być w miarę luźne (ok. 0,5-1 cm luzu przed paluchem) i z usztywnionym zapiętkiem stabilizującym stopę. Lepiej, gdy sięgają lekko za kostkę (i są sznurowane) oraz mają elastyczną, grubszą podeszwę, która zamortyzuje wstrząsy w czasie skoków czy biegania. Pamiętaj, aby bez konsultacji z ortopedą nie kupować butów z wkładką ortopedyczną.

  1. Odpowiedni tornister lub plecak dla dziecka

Tornister czy plecak powinien mieć szerokie regulowane szelki oraz usztywnioną część przylegającą do pleców. I nie pozwalaj dziecku nosić ciężarów ponad miarę. Jeżeli dziecko musi coś podnosić, ucz je, by robiło to na ugiętych kolanach.

  1. Właściwy sen dziecka

Dziecko powinno spać we własnym łóżku o twardym, nie uginającym się materacu, poduszka powinna być mała, wypełniająca przestrzeń zawartą między barkiem a uchem w pozycji leżenia na boku

W razie nieprawidłowości zawsze warto zasięgnąć opinii specjalisty !

Pamiętajmy, że wady postawy same nie zanikają, nieleczone utrwalają się i pogłębiają doprowadzając do poważnych zaburzeń w sylwetce i zdrowiu. Większość wad postawy to schorzenia nabyte, dlatego też należy im zapobiegać. Natychmiastowe korygowanie wcześnie wykrytej nieprawidłowości gwarantuje szybką poprawę i cofnięcie się zmian.

Nasz gabinet oferuje profesjonalną diagnostykę oraz indywidualną terapię dostosowaną do potrzeb pacjenta.

Nasza rehabilitacja prowadzona jest przez wykwalifikowanych terapeutów, których umiejętności potwierdzone są międzynarodowymi certyfikatami. Prowadzimy diagnostykę i dokumentację przebiegu rehabilitacji.

Posługujemy się  najbardziej uznawanymi metodami terapeutycznymi na świecie takimi jak: PNF(torowanie nerwowo – mięśniowe), FITS (Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz), McKenzie(metoda diagnostyczno – terapeutyczna bólu kręgosłupa i kończyn), Mulligan (bezbolesna terapia manualna), Kinesiology Taping i inne.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY